niedziela, 27 maja 2012

Czas na tarty.

W końcu odstawiłem drożdże i po wszystkich wypiekach drożdżowych nadszedł czas na tarty :) Bardzo lubię tarty, ale nigdy ich nie robiłem. Wcześniej Pani M. robiła i były pyszne.
Teraz czas na mnie. Na początek klasyczna tarta z jabłkami w sosie śmietanowym, druga na słono, ze szpinakiem, szynką, jajkiem i serem. Dla zainteresowanych dodam, że są bardzo proste w przygotowaniu.

Może podzielicie się własnymi pomysłami na tarty?

Przepis:
250 g mąki pszennej
125 g masła
szczypta soli
3 łyżki cukru (tylko tarta słodka)
cukier z wanilią (tylko tarta słodka)

Mąkę przesiewamy przez sito, dodajemy pokrojone miękkie masło i resztę produktów i zagniatamy. Jak już otrzymamy jednolitą kulę, zawijamy w folię i odkładamy na godzinę do lodówki. Dlaczego? Nie wiem, ale wszyscy piszą, że do lodówki :) Potem wałkujemy między foliami i wykładamy do formy nie zapominając o wyłożeniu brzegów. Spód obciążamy grochem lub fasolą i pieczemy w temperaturze 200 st. C około 12-15minut. Potem wyciągamy obciążenie i dopiekamy około 5 minut. Później dodajemy dowolny "farsz" i pieczemy wg uznania :)

10 komentarzy:

  1. Ooo to coś specjalnie dla mnie... Uwielbiam tarty!!! A już latem to wcale... to genialny wynalazek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tarta z truskawkami z sosem śmietanowym z białą czekoladą, najwspanialsza letnia tarta :)
    Lubię tarty, bo są lekkie, chrupiące i mają pyszne nadzienia :)
    Chociaż te na słono nie zawsze mi smakują.
    Jednak Pana szpinakowa tarta zapowiada się smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chodzą za mną od jakiegoś czasu, ale też nigdy się nie odważyłam, a wydaje się być takie proste do wykonania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam warto spróbować :) Potem już chciałoby się robić codziennie :)

      Usuń
  4. Pięknie tu u Ciebie, cieszę się że mnie odwiedziłaś. Gratuluję cudnego maluszka, moja Tosia niedawno też była taka malutka ! pozdrawiam, ewa

    OdpowiedzUsuń
  5. jak tu ładnie i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. :) robiłam wczoraj tartę z truskawkami :) kocham tarty! Ale chyba za cienkie ciasto mi wyszło... muszę zmodyfikować przepis ;D

    Smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. śliczne fotki ......robiłam tartę dawno, dawno temu i mi nie wyszła:( nawet mojemu M nie smakowała a jeśli on się do tego przyznał to na prawdę musiała być niedobra;)
    tarta była z porą może jak zrobię jakąś na słodko to będzie lepsza

    OdpowiedzUsuń