niedziela, 13 maja 2012

rabarbarowo




Rabarbar kojarzy mi się z latem. Tak jak zapach koszonej trawy i krojonego koperku.
Samo słowo - rabarbar - brzmi jak sztuka wręcz jak arcydzieło. Bo jakże marne brzmienie reprezentuje ziemniak, marchew czy cebula? A to różowo-zielone warzywo ma w sobie szyk, grację i wdzięk - w sam raz na pyszne i zwyczajne ciasto z kruszonką. Ze względu na mój urlop macierzyński mąż całkowicie sam mi takie przygotował :)
A co Wam kojarzy się z latem?smaki, zapachy, widoki?

13 komentarzy:

  1. Kiedy byłam mała zajadałam się rabarbarem z cukrem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ja też, ja też....też tak jadłem, pycha. Rabarbar umaczany w cukrze :) Pamiętam jeszcze kompot z rabarbaru.

      Usuń
  2. nie próbowałam :) następny raz będzie z cukrem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm,ciasto z rabarbarem:))))))teraz bedzie za mna lazilo mniam
    mnie z wiosna kojarza sie swierze warzywa szczypiorek i koperek,
    z latem truskawki,a z grudniem pierniki kakowe i przyprawami korzennymi.............ach jak sie rozmarzylam.......................milej niedzieli zycze :))))9

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosną jeszcze rzodkiewka:) A zimą zapach grzanego wina z pomarańczami, cynamonem i koniecznie goździkami.

      Usuń
  4. brawo dla męża w takim razie, dotrzymał słowa...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. koktajle truskawkowe ze śmietaną lub mlekiem i cukrem :) zdecydowanie to mój smak lata, w sezonie mogłabym żywić się tylko tym :)))

    rabarbar z cukrem był obowiązkowy - pycha! tak jak chleb ze smalcem i solą :D

    OdpowiedzUsuń
  6. nieodłącznym elementem lata są truskawki oczywiście, no i czereśnie :)
    a co do zapachów, to Maciejka...delikatny zapach pod koniec upalnego, lipcowego dnia to prawdziwe ukojenie :)
    Ciasto pycha, u nas też ostatnio było, a dobre, jak nigdy!

    OdpowiedzUsuń
  7. mM. JAK SMACZNIE :) uwielbiam rabarbar prosto z ogrodu :) ! świetnie wyglądają w kadrze. Masz talent :) Pozdrawiam, www.monika-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Z latem kojarzy mi się... hm... koszona trawa, zapach grillowanych dań ;p kostki lodu, arbuz... lekkość :)

    Lubię rabarbar! I drożdżówkę z rabarbarem :) Wiesz... podobno imiona z R nadają charakter ludziom, którzy je noszą... Jeśli zatem pójść tym tropem... RabaRbaR jest bardzo charakterny ;D ha! :)

    OdpowiedzUsuń