sobota, 14 kwietnia 2012

Oskoła



"Przez rozprutą brzozową korę
Spijam ciepłą, wonną żywicę,
Moje wargi do warg nieskore
Przenikają pnia tajemnicę.


(...)"
        Brzoza - Jan Brzechwa









Wiosna to czas na pozyskiwanie soku z brzozy - oskoły. Ta bezbarwna, lekko słodkawa woda jest bardzo popularna w medycynie naturalnej. Leczy i zapobiega wielu schorzeniom. Doskonale smakuje w połączeniu z aronią czy dziką różą. Ze względu na krótki okres przydatności (zaledwie 48 godzin) najlepiej sok poddać pasteryzacji, to pozwoli nam rozkoszować się nim dłużej.
Tu znajdziesz więcej informacji.

7 komentarzy:

  1. ciepło tu u Was. tak bardzo przyjemnie.

    sok z brzozy piłam raz. w starym green way'u. miałam wrażenie, że piję wodę z rozpuszczonym cukrem. tylko, że tego cukru było zdecydowanie za mało.
    potrzeba mi chyba tej kombinacji z aronią!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście czysty sok z brzozy to taka lekko słodzona woda. Dzięki aronii nabiera smaku. Zwłaszcza jeśli aronia pochodzi ze znanego ci ogródka, a nie jest sztucznym przetworem ze sklepu :)
      Sok z brzozy można też łączyć z dziką różą lub sokiem jabłkowym.

      Usuń
    2. nic innego nie pozostaje jak tylko wypróbować (:

      Usuń
  2. To prawda. Sok brzozowy to istny skarb. I w dodatku pyszny!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Na mecze to ja lubię sobie popatrzeć i nie mogę się doczekać Euro :) Jednak w czołgi to się zakochałam i też zapominam co to czas :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie piłam soku z brzozy, ale ciągle słyszę o jego wspaniałości :)
    Chciałabym mój pierwszy brzozowy sok zdobyć sama. Miałabym jeszcze większą przyjemność z jego picia :)
    Lubię Wasz blog, taki "łagodny" i spokojny :)
    Będę tu u Was często odpoczywać. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też sam pozyskiwałem sok, ale niestety czas już się kończy. Najlepszy czas to przełom lutego i marca. W ostatni weekend jeszcze się udało :) Mimo wszystko zachęcam.
      Cieszymy się, że nasz blog Ci się podoba. Zapraszamy częściej do czynnego udziału w dyskusjach.

      Usuń