czwartek, 22 listopada 2012

Chili feta











Ciężki dzień pracy Pani M. oraz odwiedziny przyjaciółki to doskonała okazja na przygotowanie czegoś specjalnego. Czego, hmm? Całkiem przypadkiem na BBC trafiłem na kulinarny program Nigela Slatera. Spośród kilku potraw, które prezentował, ta przypadła mi do gustu - chili feta. Dodatkową rekomendacją była opinia mojego brata, który niedawno zachwalał tę przekąskę. No i ...zrobiłem.

Przepis.
Składniki:
3 papryczki chili
1 cebula dymka
feta
oliwa z oliwek
tymianek (ja użyłem kolendry)
ciabata

Do tego dania użyłem chili w trzech kolorach, czerwone, zielone, pomarańczowe. Papryczki pokroiłem  wzdłuż i usunąłem ziarenka. To ważne bo one dają pikanterii. Potem posiekałem na drobne kawałki. Wrzuciłem na patelnie, dodałem oliwę oraz pokrojoną dymkę. Gdy warzywa się zeszkliły, na patelnię położyłem fetę. Na górę położyłem zeszklone papryczki z cebulką i czekałem aż ser zacznie się lekko topić. Dodałem zioła. W międzyczasie do rozgrzanego piekarnika włożyłem rozkrojona ciabatę i lekko podpiekłem by była delikatnie chrupka. Ser z chili pokroiłem i włożyłem pomiędzy połówki ciabaty. Do tego zaserwowałem białe wino.
Smakowało :)
Spróbujcie, warto. A może macie jakieś przepisy na szybkie i dobre przekąski?

2 komentarze:

  1. och! uwielbiam Nigela Slatera i uwielbiam ten przepis! :D jest świetny i nietuzinkowy.
    piękne zdjęcie, do książki kucharskiej!
    a co do przekąsek to może paprykowe i bakłażanowe rollsy z fetą, pieprzem i orzechami włoskimi? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robiłem tę potrawę po obejrzeniu tego programu i teraz zarażam nią innych :) Pozdrawiam, Tomasz

    OdpowiedzUsuń